Požiadavky zákazníka
Din Bil prevádzkuje najväčšie predajné a servisné centrum Audi v Göteborgu vo Švédsku. Stredisko je vždy zaneprázdnené a na 15 mechanikov je vyvíjaný veľký tlak, aby vykonali svoju prácu čo najlepšie, dokončili každú úlohu a dostali vozidlo späť ku zákazníkovi v čo najkratšom možnom čase.
Mechanici majú k dispozícií viac ako 1 300 nástrojov, ktoré sa neustále používajú. Nájsť tie správne nástroje znamenalo ich neustále hľadanie, pri ktorom mechanici zbytočne strácali čas. Toto prostredie taktiež nezohľadňovalo hodnoty spoločnosti Audi, ktoré zahŕňajú celkovú prezentáciu a čistotu všetkých pracovných priestorov.
Ako autorizované servisné centrum vyžadovala spoločnosť Din Bil riešenie, ktoré by ušetrilo čo najviac priestoru, zefektívnilo prevádzku a zároveň zabezpečilo, že všetky aspekty prevádzky budú v súlade s normami Audi.
Riešenie od Constructoru
V Constructor Fínsko mali presne to, čo v Din Bil potrebovali: automatický zakladač TORNADO, ktorý je schopný zvýšiť produktivitu až o 65%, ušetriť až 75% miesta a môže byť prispôsobený tak, aby presne vyhovoval individuálnym požiadavkám. Din Bil súhlasil a objednávka bola zadaná.
Keďže sa v Din Bil používalo cez 1 300 nástrojov, tím Constructor začal vážením a meraním všetkých nástrojov v dielni. Tento krok bol dôležitý na to, aby systém TORNADO mohol byť vyrobený tak, aby vyhovoval všetkým potrebám podniku a aby bol nakonfigurovaný na ukladanie nástrojov do zdvíhacieho systému.
Znalosť počtu, veľkosti a hmotnosti položiek, ktoré mali byť uložené, viedla k objednávke 6,5 m vysokého a 4 m širokého systému so 48 policami, každá s kapacitou 300 kg. Ďalšie úpravy zahŕňali namaľovanie systému TORNADO do firemných farieb Audi.
Teraz, zakaždým keď mechanik potrebuje nástroj, jednoducho príde ku automatickému systému, kód požadovaného nástroja jednoducho zadá do systému a je mu vydaný. Po skončení práce mechanik okamžite vráti nástroj do systému. Ak iní mechanici potrebujú rovnaký nástroj, môžu ihneď vidieť, kto ho aktuálne používa.
Ďalšou výhodou systému je, že dielňa zostáva uprataná a v súlade s hodnotami spoločnosti Audi, pretože na podlahách alebo stenách nie sú žiadne nástroje. Tie sú jedine v rukách mechanikov, ktorí ich aktuálne používajú.
Výsledok
"Automatický systém nám umožnil do dielne pridať nové servisné miesto. Keďže sa celková kapacita zvýšila a priemerná doba strávená pri jednom vozidle sa skrátila, dokážeme denne obsluhovať o 4 až 5 vozidiel viac ako doteraz. "- Mats Lindblad, Manažér dielne
Pôvodná motivácia spoločnosti Din Bil k nákupu automatického skladovacieho systému bola ušetriť priestor. Skutočnosť, že im to umožnilo zvýšiť dennú kapacitu vozidiel, je ďalším bonusom pre spoločnosť a zároveň jej zákazníkov.
O spoločnosti Din Bil
Din Bil Sverige AB je dcérskou spoločnosťou Volkswagen, ktorá predáva a servisuje vozidlá Volkswagen, Audi, Porsche, Seat a Škoda. Obchodné a servisné služby pre vozidlá Audi sú umiestnené v samostatnej budove v súlade so stratégiou značky.